Görevin/İşin Kısa Tanımı
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; birimin tüm faaliyetleri ile ilgili,görev tanımlarında ve mevzuatında belirlenen iş ve işlemleri ekonomik ve verimlilik ilkelerine bağlı kalarak yürütmek, birimin iş ve işlemlerini sevk ve idare etmek,kontrol ve izleme faaliyetlerini sağlamak.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Daire Başkanlığı; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunun 46’ncı ve 47’nci maddeleri, 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 32’nci maddesi ile 03.02.1984 tarih ve 18311 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal Sağlık Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği ve Sosyal Tesisler Tebliği hükümleri çerçevesinde;
Öğrencilerimizin beden ve ruh sağlıklarını korumak ve topluma yararlı bireyler haline getirmek amacıyla ders dışı zamanlarını sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerle değerlendirebilmek ve geliştirebilmek amacıyla gerekli alt yapıyı hazırlamak,
Sunulan hizmetlerle öğrencilerimizin, personelimizin ve hizmet alanlarımızın memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmaya çalışmak.
Üniversitemiz personelleri ve öğrencilerimizin ilgi alanlarına göre kültür ve spor alanlarında çalışmalar ve gösteriler düzenlemek.
Öğrencilere burs ve kredi, beslenme ve boş zamanlarını değerlendirme alanlarında yardımcı olacak hizmetlerde bulunmak.
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri yapılması, öğrencilerin kişisel ve ailevi sorunlarını çözümlemeye çalışılması, hizmet alanına giren alanlarda araştırma ve uygulamalar yapılması veya yaptırılmasını sağlamak.
Öğrencilerimiz ile personellerimizin beslenme hizmetlerinin karşılamak.
Personel ve öğrencilerimize yönelik geziler düzenlenmesi ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanması işlemlerini yürütmek.
Öğrenci ve personel için yemekhaneler açıp, toplantı, okuma, sinema ve tiyatro salonları, spor salon ve sahaları, kamp yerleri sağlamak, bu ve benzeri diğer tesisleri kurmak, kiralamak, işletmek veya işlettirmek.
Üniversitenin diğer birimleri ve üniversite dışındaki kuruluşlarla işbirliği içinde çalışmak.
Başkanlığımızın görev alanı içerisine giren konularla ve üniversitemiz öğrencileri ile ilgili satın alma ve iş-işlemlerini yürütmek.
4734 Sayılı K.İ.K. göre ihale işlemlerini yürütmek, İhale edilen işlerin kontrolünü yapmak ve hak edişlerin ödenmesini sağlamak.
Birimlerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte yer alan görevlerin mevzuata uygun, tam zamanlı ve doğru olarak yerine getirmek.
Daire personelini çalışmalarını sevk ve idare etmek.belirlenmiş standartlara uyulmasını sağlamak.
Daire ile ilgili tutanak ve formları imzalamak.
Dairenin yazışmalarını ilgili birime havale etmek ve yapılan yazışmaları imzalamak.
Daire personeline iş dağıtımı yaparak onlara görev vermek ve sonuçlarını almak.
İlgili mevzuat ve düzenlemeler çerçevesinde personelin performansını değerlendirmek.
Geçici olarak görevinin başından ayrıldığı zaman veya kendisinin katılma imkânı bulamadığı toplantı ve görüşmelerde kendisini temsil edecek vekili seçmek ve mevzuatın zorunlu kıldığı durumlarda bağlı bulunduğu amirin onayını almak.
Şube Müdürlerince hazırlanan bütçe, plan, faaliyet ve programlarını incelemek, gerekli görülen değişikliklerin yapılmasını sağlamak ve ilgili makama sunmak.
Faaliyet programının uygulanması ve izlenmesi; birimlerin faaliyet programına göre yapacakları çalışmaların eksiksiz ve aksatmadan yürütülmesi için gereken önlemleri almak, gerekli koordinasyon ve işbirliğini sağlayarak, uyumlu çalışılmasını sağlamak.
Birimlerden çıkacak yazıları imza yetki yönergesi esaslarına uygun olarak paraf veya imza etmek.
Yazılı veya sözlü olarak kendisine intikal eden işlerin ilgili birimlere dağıtımını yapmak, sonuçlandırılmasını sağlamak.
Personel ile ilgili tayin, terfi, nakil, mükâfatlandırma, cezalandırma, izin ve işten çıkarma işlemlerini inceleyerek, makama görüş ve tekliflerini sunmak.
Dairede bulunan personelin daha üst kademeler için yetiştirilmeleri yönünde gerekli önlemleri alarak, hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasını sağlamak.
Dairede bulunan görevleri yürütecek personelde bulunması gereken nitelikleri saptayarak mevcut personel konusunda değişiklik teklifini üst yöneticiye sunmak.
Birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak.
Görevlerin yerine getirilmesinde ve sonuçlandırılmasında üst kademedeki yöneticileri gerektiğinde bilgilendirmek.
Görev ve yetkilerinden bazılarını sınırlarını açıkça belirtmek, yazılı olmak ve Kanuna aykırı olmamak şartıyla ve üst yöneticinin onayıyla şube müdürleri ve alt birim yöneticilerine devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililere duyurulur.
Etik kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.
Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında persone bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.
Mevzuata aykırı faaliyetleri/işleri önlemek.
Üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.