MGU Yüksek Lisans ve Doktora Tez Alanları

Yüksek Lisans ve Doktora Programlarımızın başlıca amacı, alanımızda bilim ve kültüre en nitelikli biçimlerde katkı sağlayacak tez çalışmalarına öncülük etmek, olanak vermek, zemin sağlamaktır. Tez adaylarımıza daha etkin ve öznel şekillerde destek olabilmek adına, Enstitümüz bünyesinde görev alan öğretim üyelerimizden birkaçının hangi konularda yürütülecek çalışmalara odaklandıkları; ülkemizde irdelenmesine, yol kat edilmesine gerek gördükleri alanlara, ağırlık merkezlerine dair temel konu başlıkları, aşağıda, kısaca örneklenmiştir. Bu başlıklar bir sınır çizmekten ziyade, temel yönelimlere işaret etmekte; bir akademik kimliğin belirlenmesine dönük ipuçları, hatlar, odaklar sunma gayesini yansıtmaktadır.

Prof. Erol PARLAK: Müzik Kültürleri ve Yerel Müzik Tarzları—Gelişim, Değişim, Uyarlama; özellikle Barak Türkmenleri ve Orta Anadolu Abdalları Vokal Müzik Kültürü; Kuzeydoğu Anadolu Âşıklık Geleneği; Türkiye’de Zurna Kültürü; anılan geleneklerin kent kültürleriyle etkileşimleri; Mızrapsız Saz Çalma (Şelpe) Tekniğinde Ortaya Çıkan Yeni Anlayışlar; Makam Kültürü ve Teorisi bağlamında çalışmalar; Türk Halk Müziği Fonetik Notasyon Sistemi ve Transkripsiyonu; Türk Halk Müziği Vokal Kültüründe Ornament Kavramı…

Prof. Dr. H. Alper MARAL: Müziğin ekonomi-politik konjonktürle; disiplinlerarasılık, merkez – periferi gerilimleri, güncel sanat söylemleri, iletişim kanalları, baskı grupları gibi olgularla etkileşimi; özellikle 1950 sonrası kompozisyon, tasarım ve icra pratikleri; caz kuramı ve genel olarak diskoloji...

Doç. Dr. Okan Murat ÖZTÜRK: Makam Teorisi, Müzikolojide Güncel Eğilimler, Eleştirel Müzikoloji, Modernleşme, Oryantalizm, Küreselleşme, Milliyetçilik, Türk Müziği, Müzik Kültürleri, Anadolu Yerel Müzik Tarzları, Müzik ve Müzikolojide Temel Kavramlar…

Doç. Dr. Abdurrahman TARİKCİ: Ses kayıt teknolojileri, müzik teknolojileri donanımları, akustik, müzik teknolojileri ve müzik endüstrisi…

Doç. Dr. Emrah HATİPOĞLU: Türk mûsikîsinde nazari kavramlar üzerine araştırmalar; çevirisi yapılan Türk müziği nazariye kitaplarının incelenmesi ve karşılaştırılması; karşılaştırmalı Makâm, Terkîb ve Usûl araştırmaları; yöre yöre Türkü formunda yazılan eserlerde Makâm, Terkîb ve Usûl tespiti; Klasik Türk mûsikîsi ve Halk mûsikîsi eserlerinde Usûl uygulamalarında karşılaşılan farklılıklar üzerine araştırmalar…

Dr. Öğretim Üyesi İlker Deniz BAŞUĞUR: Ses/Perde Sistemleri; Tonal Müzik Teorisi ve Analizi; 20. Yüzyıl Müziği ve Teorileri; Müzikte Performans Analizi; Çalgı Bilgisi ve Orkestrasyon; Schenker Analizi; Üflemeli Çalgılar Perde Sistemleri Kurgu ve Ölçümleri; Orkestra Şefliği Teknikleri ve Orkestra-Şef İlişkisi; Üflemeli Çalgılar Orkestraları Kuruluşu ve İşlevi; Askeri Müzik ve Toplulukları…

Dr. Öğretim Üyesi Özay ÖNAL: Çalgıbilim; çalgı yapım ve ilişkili teknolojiler; çalgı yapım-kayıt teknolojileri arayüzü; biliş ekseninde müzik ve dil; müzikal üstdil; göstergebilim ve müzik…

EBYS
AKADEMİK
TAKVİM
ÖĞRENCİ BİLGİ
SİSTEMİ
YARDIM MASASI
SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
KÜTÜPHANE
UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
TELEFON
REHBERİ
E-POSTA
CİMER
KONSERLER
HAFTANIN
MENÜSÜ